Svensson Index vecka 27, 2015

Grekfrossa och nedgång på börsen påverkade inte Svenssonindex som istället steg något:

Veckan: +0,4%
Året: +25,7%

Veckans raketer blev dessa:

Läget i portföljen efter vecka 17, 2015.

Läget i portföljen efter vecka 17, 2015.

Äntligen semester! Och solen skiner! Det ska bli gott att varva ner de närmaste 4 veckorna.

Igår blev det inte så särskilt mycket nedvarvning då vi var ute på Fjäderholmarna och provsmakade den Mackmyra-whisky-tunna som jag är med på. Den smakade faktiskt riktigt gott efter 3 års lagring så den ska upp på flaskor till hösten. Vi var till och med inne i lagret och hittade just vår tunna. På kvällen blev det sedan lite gott på Sangria Tapasbar innan vi puttrade hem till Västerås.

Nästa vecka blir det golfvecka på Fullerö GK. Jag har köpt en ny driver och den fungerar riktigt bra (de andra 13 klubborna i bagen är dock lika opålitliga som vanligt) så det ska bli skoj att spela tävlingarna även om de lovar sämre väder med regn flera dagar.

Trevlig kommande aktievecka önskar,

Svensson

 

16 Responses to “Svensson Index vecka 27, 2015”


  1. 1 Lyna 8 juli, 2015 kl. 11:43

    Hoppsan…. det var ett tag sedan jag kikade in här. Trevlig semester på dig! =)
    /Lyna

    • 2 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:11

      Trevlig semester själv (om du har det).
      Hur är det att vara gift? Jag har tänkt länge att jag skulle kalla till ett möte med de gamle från MIC-tiden. Det får bli efter semestern. Jag sitter på St Eriksgatan nuförtiden.
      /Svensson

      • 3 Lyna 9 juli, 2015 kl. 10:03

        Tack! Jag hade semester förra och förrförra veckan då jag var i Taipei, Taiwan. Nu ska jag jobba två veckor och därefter ha ytterligare två veckors semester.
        Hehe, det känns bra att vara gift, inte så jättestor skillnad mot innan, men det känns liiite mer speciellt. 🙂
        En liten träff efter semestern låter bra! Det känns som att det var ett tag sedan.
        /Lyna

  2. 4 hwasp 7 juli, 2015 kl. 19:24

    Imponerande resultat och fin redovisning. Jag letar runt bland bloggar för att hitta hur jag ska presentera mina innehav. Vilket program använder du? Någon mall i Word eller mer avancerade program?

    Tacksam för svar.
    http://hwaspinvest.wordpress.com

    • 5 svenssonindex 7 juli, 2015 kl. 19:43

      Tackar för det.

      Jag använder bara Excel. Jag matar in inköpsvärde och nuvarande kurs (en gång i veckan) och gör lite kalkyler på det.

      Det bästa vore ju om man kunde dra in kurserna direkt från någon hemsida, men det har jag inte kollat upp. Det går säkert.

      Vänligen,
      Svensson

      • 6 hwasp 7 juli, 2015 kl. 21:51

        ja precis. Så att allt går automatiskt. Jag har Shareville via Nordnet, men har inte förstått riktigt hur jag kan integrera det i bloggen. Länka gör jag redan, men man hade velat visa sitt innehav på sidan. Ska man visa vad man har i kronor och ören, alltså marknadsvärde osv. eller det är bättre att bara visa avkastningen?

        Tacksam för svar.

        • 7 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:13

          Om du visa pengar eller procent får du själv avgöra.
          Jag tror inte det kommer att fungera med Sharville. A

          • 8 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:16

            Oj då, det publicerades innan jag hann skriva färdigt 🙂 Fortsättningen:

            Jag tror inte det kommer att fungera med Sharville. Alla är ju inte medlemmar där.

            • 9 hwasp 8 juli, 2015 kl. 16:27

              Nej precis. Tänkte också på det. Men nu har jag lagt upp länkar till shareville, samt lagt in alla mina värdepapper under placeringar. Det är informativt, men väldigt fult. Titta gärna. Måste fixa något som ser snyggare ut rent grafiskt.
              Fortfarande kluven om jag ska ha med marknadsvärde eller inte. Mitt mål med bloggen är ju att bli miljonär. Då känns det kanske löjligt att dölja summorna. Vad tycker du?

        • 10 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:43

          Så jäkla fult är det väl ändå inte 😉

          • 11 hwasp 8 juli, 2015 kl. 16:45

            haha, tack. men den går att förbättra. vad tycker du annars om bloggen, är ganska nystartad så lite feedback hade varit trevligt

        • 12 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:47

          Hm, du ska alltså bli miljonär på 2 år. Det är säkert inte så svårt om man startar med typ 6-8 hundra tusen, men har du mindre så kanske inte det är så realistiskt.

        • 13 svenssonindex 8 juli, 2015 kl. 16:50

          Ojdå – du hade visst 800tkr. Lucky you.

          • 14 hwasp 8 juli, 2015 kl. 16:56

            Tackar. Ja målet är möjligt att uppnå, men det är ju långt ifrån säkert. Beror helt på hur marknaden går. Du har hållit på ett tag ser jag ;). Börjar följa dig för inspiration om det är okej.

            hwaspinvest.wordpress.com

  3. 15 Robin F 5 juli, 2015 kl. 10:44

    Fin blog! Ska bli ett nöje att följa:)


Kommentera

