Svensson Index vecka 41, 2011

En ordentlig uppgång på börsen och  Svenssonindexet hakade på. Tyvärr ligger det en bra bit efter OMXS för året.

Veckan: +4,8%
Året: -30,8%

Det var  olje- och mineralaktier som stod för raketerna denna vecka:

  • TAM +13%.
  • Blackpearl +12%. Höjer sin förväntade produktion i Blackrod, läs mera här.
  • Africa Oil +12%.
  • Enquest +10%.
  • AOIL +8,7%.
  • AVM +6,3%.

Det som hållit nere portföljen är förstås björnarna. Jag står i valet och kvalet hur jag ska göra med dessa. Det känns som det inte är otroligt att det kan komma en ordentlig nedåtkörare om det skulle komma fram det minsta negativt från södra Europa, men läget är ytterst ovisst. Skulle uppgången fortsätta nästa vecka så kan det tyda på att den negativa trenden är bruten i alla fall på kort sikt.

Läget i portföljen efter vecka 41, 2011

Hälsoläget är bättre. När jag börjat knapra antibiotika så har febern försvunnit och jag känner mig mycket bättre. Jag har inte fått svar ännu på proverna så det är inte bevisat att det är just harpest jag fått. Som det ser ut nu så kommer jag att återgå till jobbet på måndag efter några dagar hemma.

Trevlig kommande  aktievecka önskar,

Svensson

0 Responses to “Svensson Index vecka 41, 2011”



  1. Kommentera

Kommentera

