Svensson Index vecka 30, 2011

USA-problemen tyngde i veckan och Svenssonindexet hamnade på årslägsta och var helt raketfri.

Veckan: -5,8%
Året: -11,9%

Nu verkar det som att det blir en uppgörelse i USA så kortsiktigt kan vi nog se en uppgång på börsen.

Läget i portföljen efter vecka 30, 2011

Det har blivit mycket golf i veckan när madam har varit bortrest. Resultaten har varit lite halvhyfsade så någon vacker dag kanske jag spelar bättre än mitt handikapp.

Trevlig kommande  aktievecka önskar,

Svensson

2 Responses to “Svensson Index vecka 30, 2011”


  1. 1 svenssonindex 1 augusti, 2011 kl. 08:07

    Hojt Andreas!
    Roligt att höra från dig igen. Trodde att du tagit semester från aktierna för alltid då din blogg försvann. Jag tror också att det vänder nu, men snart blir det en lång nedgång om man ska tro TA på årsbasis. Den kan börja i år eller nästa år. Men tills dess ska det nog upp en del.
    /Svensson

  2. 2 Andreas 31 juli, 2011 kl. 20:23

    Tjena Svensson!
    Jag har varit på semester ett tag och inte kunnat följa din blogg så noga, men det är alltid lika kul att läsa. Tråkigt med börsutvecklingen 😦 Vi får hoppas att det vänder snart. Jag tycker du har flera aktier som jag gillar, Betsson, JM, SJR, EnQuest, Atlas Copco etc. Det vänder snart! Mvh Andreas (StockWolf)


Kommentera

