Bergsbestigning

I fredags förklarad jag äntligen min förkylning som ett avslutat kapitel. Turfredag? Tror inte det! Samma dag bet jag sönder en lagning i en tand – inte så farligt – det får jag ta tag i när jag kommer hem. Sambons förkylning har dock inte gett sig och fredags hade hon ont i ett öra så vi var tvungna att gå till en doktor. Hon fick örondroppar, antibiotika och två andra tabletter och blev beordrar att vila. Hon har blivit mycket bättre på två dagar så snart skuttar hon nog omkring (i affärerna) som vanligt. Lite tråkigt när man inte är fullt frisk på semesterresan vi sett fram emot så mycket.

Sjukvården verkar fungera hur bra som helst i Thailand. Det var bara till gå till närmaste sjukhus och där blev vi mötta i dörren och ledsagade genom olika stationer: Registrering, lite provtagning, läkarbesök, apotek och betalning. Jag tror inte det tog mer än 30 minuter från vi kom dit tills vi vara klara.

Igår beslutade jag mig själv för att bestiga närbelägna berget Khao Hin Lek Fai för att beundra utsikten. Det var inte långt att gå dit men jobbig och svettigt i trettiogradig värme och sol. Får ta det som ett bra träningspass. Sedan går det  ju alltid att svalka sig med ett bad i havet, om det nu svalkar när det är 31 grader i vattnet!

Utsikt från Khao Hin Lek Fai

Jag har nu ätit gräshoppor. De var riktigt goda faktiskt och jag har inte fått några men efteråt vad jag vet. Jag tänkte jag skulle prova lite feta larver en annan dag.

2 Responses to “Bergsbestigning”


  1. 1 Svensson Index 23 februari, 2011 kl. 10:20

    När vi tänker på temperaturen därhemma så klagar vi absolut inte på värmen. Såg att det var -20 grader i Västerås nu (kl 10 onsdag), brr, men att det skulle bli plusgrader nästa vecka.

  2. 2 Lasse 21 februari, 2011 kl. 13:42

    Hoppas du inte lider i värmen.
    I Stockholm, Täby, är det -6 grader på måndagen 21 Feb. Annat var det natten till söndagen, -18.


Kommentera

