Svensson Index vecka 50, 2010

Äntligen! Svenssonindexet har stuckit uppåt som ett spjut i veckan.  De som bidragit mest är:

  • MICR +14% Justerar upp försäljningsprognosen för 2010 med 20%, läs mera här.
  • Doro +8,9%
  • Hexagon +7,4%
  • TAM +7,3%
  • Blackpearl +6,9% Uppgången fortsätter och det största innehavet i portföljen blir ändå större.  Nästan +800% , 9 gånger pengarna. Jag har tidigare minskat i omgångar, senast i början på året, men nu låter jag innehavet ligga intakt ett tag till. Att styrelseledamöter ökade sina innehav under veckan bådar gott.

Det har även blivit lite ommöblering i portföljen:

  • Sålt Karo Bio med förlusten 57%. Tröttnat.
  • Köpt Avanza Bank.  Internetbank som växer.  Jag använder själv Nordnet men kan inte köpa in Nordnet-aktien till min KF  hos Nordnet.

Läget efter v1050

Trevlig aktievecka önskar,

Svensson

2 Responses to “Svensson Index vecka 50, 2010”


  1. 1 Svensson Index 19 december, 2010 kl. 10:36

    Tack Filip – roligt att du gillar bloggen.

    Jag läser aktietidningar (Aktiespararen, Placeringsguiden, etc) och kollar även på nätet för att bilda mig en uppfattning om vad som är köpvärt och inte. Men, det är alltid svårt att veta om det man köper kommer att gå bra – det är ju bara att titta på hur olika analytikerna kan bedöma en och samma aktie. Man kommer att göra dåliga affärer, men det gäller att de bra affärerna överväger.

  2. 2 Filip 19 december, 2010 kl. 00:48

    Hej jag vill bara säga att din blogg är jätte bra. Har följt den rätt länge.

    Hur vet du vilka aktier du ska köpa och när? Har du någon tips?

    Tack och fortsätt med det du gör 🙂

    Mvh Filip


Kommentera

