Svensson Index vecka 38, 2010

Under veckan har börsen gått upp och Svenssonindexet har även stigit ungefär lika mycket. Väntar fortfarande på att det blir ett ordentligt ryck uppåt – kanske blir det nästa vecka? De som ryckte mest denna vecka var:

  • DORO +7,8% Steg på utökat partnerskap med Orange i Schweiz. Läs mera här.
  • DIBS +7,4%
  • Blackpearl +7,4% Något på gång kanske? Näst största  innehavet efter HM.

Läget efter v1038

Ett halvt kilo ner i veckan.  Lite väl mycket fikabröd i veckan både hemma och på jobbet. Får skärpa mig nästa vecka. Minus 4,5 kilo på 8 veckor är väl inte jätteimponerande men det börjar faktisk märkas runt midjan lite.

Hälsan är väl annars bra, förutom att jag känner mig oerhört sliten efter arbetsveckan. Lite väl mycket på jobbet nu och det har påverkat nattsömnen negativt. Ett varningstecken – jag måste ta mindre allvarligt på jobbet och tänka mer på mig själv istället – inte lätt. Har någon något tips?

Det blev i alla fall en golfrunda förra söndagen. Ändrade en massa saker i svingen men den blev inte bra, bara annorlunda missar, så resultatet blev synnerligen uselt sett till hela rundan.

Trevlig vecka önskar,

Svensson

2 Responses to “Svensson Index vecka 38, 2010”


  1. 1 Svensson Index 10 oktober, 2010 kl. 20:04

    Tack för omtanken.

    Jag läser alltid när jag lägger mig och somnar som en stock efter några sidor. Jag får ta en bok när jag vaknar mitt i natten också, så kanske jag somnar om på några minuter.

    Trötta ut sig med träning gör också att man blir avslappnad.

    /Svensson

  2. 2 Brunettmaggan 9 oktober, 2010 kl. 23:34

    Jobbigt när man har svårt att sova. Kan du ändra något på arbetet? läsa en bok, så skingras tankarna.

    Hoppas det lugnar ner sig på arbetet. / Maggan


Kommentera

