Taj Mahal 2.0

I Västerås är vi inte bortskämda med att ha trevliga indiska restauranger, så när jag hörde att Taj Mahal skulle återöppnas med matservering blev jag mycket glad. Vi brukar annars få åka till Stockholm för att få äta kryddstark och god indisk mat.

Jag testade först en lunch, men jag blev inte särskilt imponerad medan mina mina lunchkamrater tyckte att det var ok. Jag kanske bara hade valt fel rätt, så förra helgen bestämde sig Svensson och sambo att beställa hem mat från restaurangen. Det skulle ta 30 minuter för dem att fixa beställningen – helt ok tyckte jag, då blir väl maten lagad från grunden. När jag kom till restaurangen fick jag vänta ytterligare tio minuter för att de skulle fixa ris och att jag skulle få betala. Det var ca 10 gäster i restaurangen så de borde inte haft särskilt mycket att göra.

Väl hemma började vi äta – vi hade valt två olika kycklingrätter med ris. Tyvärr var båda rätterna helt smaklösa – man kunde knappt känna någon kryddning alls. Dessutom var portionerna pyttesmå. Vi hade också beställt vitlöksnan – inte går det att misslyckas med det? Jodå, ett mycket tråkigt nanbröd med ingen vitlökssmak alls. Tyvärr Taj Mahal, uppgraderignen till 2.0 var inte lyckad. Det blir bara 1 fläskkotlett av 5 möjliga. Vi får fortsätta att åka till huvudstaden för att få god, het och rikligt med indisk mat.

Svenssons restauranggradering:

5 fläskkotletter:       Superb mat, kunnig och trevlig personal, intressant miljö
4 fläskkotletter:       Mycket god mat, trevlig personal, bra miljö
3 fläskkotletter:       God mat. Kan tänka mig att gå tillbaks hit.
2 fläskkotletter:       Så där. Tror inte jag går tillbaks dit igen.
1 fläskkotlett:           Ätbart men inte gott.
– fläskkotlett:            Inte ätbart.

0 Responses to “Taj Mahal 2.0”



  1. Kommentera

Kommentera

