Törstig på våren?

Ja, jag är törstig på våren i det avseendet att jag vill att det blir varmare. Jag har i helgen skottat en gång från altandörren till främre ändan på altanen för att överhuvud taget komma fram och kasta ut snön i trädgården. Sedan grävde och hackade jag mig fram i högen med trädgårdsmöbler och fick fram två stolar. Det var riktigt varmt och gott och sitta i lä i solen att jag till och tog med mig en tallrik mat och en öl på eftermiddagen. Inget problem att kyla ölen – bara att sätta den i snödrivan framför sig.

På tal om öl så finns en tillfällig på systemet som heter Oppigårds Amarillo Spring (nr 1440) som är riktigt god ale med fruktig smak och doft. Passa på att köpa hem några stycken så länge det finns några kvar. 19,90 kr.

I beställningssortimentet finns den irländska wiskeyn Redbreast Pure Pot Still (nr 70024) för 399 kr. Denna hade jag aldrig hört talas om innan jag fick en dylik som present i lördags. Redbreast är en ”single”, unblended whiskey som trippeldestillerats och lagrats på ekfat i 12 år. Den är mycket komplex med en massa olika smaker. Värms den får den en vaniljdoft. Lång kryddig eftersmak. Jag är säker på att olika personer hittar olika smaker och dofter. Njutbar är en bra beskrivning. Läs mera här.

På tal om whisky så kommer man att tänka på flygplatser med whiskyaffärer. Jag vill ge en varning till alla er som flyger med Ryan Air. Om du handlar ”taxfree” så kräver de nu att dina inköp ska få plats i ditt handbagage och rymmas inom dina 10 kg när du boardar. Du får alltså inte ta med det som inte går plats vilket kan bli väldigt surt om man köpt dyra whiskyflaskor till exempel. Sån tur att det finns andra flygbolag också.

1 Response to “Törstig på våren?”


  1. 1 Brunettmaggan 22 mars, 2010 kl. 13:18

    Ska jag flyga med Ryan Air, så får det bli en flaska Whisky o tandborsten fniss.

    Kram på dig.


Kommentera

