Varning för nysning

Jag har tidigare blivit varnad att böja mig före lunch för att minimera risken för ryggskott, men nu vill jag dessutom varna för att nysa innan frukost. Jag nös till i morse och vips högg det till i ryggen. Det är typiskt mig – jag kan få ont i ryggen av de mest konstiga orsaker – en gång stod jag på en buss till exempel. Det kan ju finnas någon bakomvarande orsak som att jag tog influensaspruta i torsdags eller överkonsumtion av pepparkakor, men troligtvis är det min klena rygg som spelar mig små spratt ibland.

Nåväl, jag är ganska vältränad tack vare mina Friskis&Svettis besök så detta ska snart vara fixat. Några värktabletter, stretchning och börja röra på sig direkt brukar vara det jag tillämpar. Det får bli en promenad i skogen idag om det funkar. Lite glögg tror jag också kan göra susen.  🙂 Jag har ju också en ergonomisk vänlig stol framför datorn så det kanske blir en superbloggarhelg.

0 Responses to “Varning för nysning”



  1. Kommentera

Kommentera

