Det finns mycket att fira

Halloween kan man ju fira, men vi brukar bara köpa en massa godis för att ha när grannungarna kommer förbi och skrämmer oss. Jag stannade vid Hummelstas jättestora godisaffär på vägen hem från jobbet så det det blev mycket godis även för oss.

Alla helgon firar vi med att gå till Hovdestalunds kyrkogård och tända lite ljus och tänka på de döda några minuter – sedan återgår vi till det vanliga livet igen.

Förlovningsdagar kan man också fira. Vi kom på i går att det var exakt 10 år sedan vi förlovade oss – ingen av oss hade kommit ihåg det tidigare så det var lugnt – vi får fira detta nästa helg. 10 år, hm, det kanske är dags att gifta sig. Jag tror inte jag hittar någon annan som står ut med mig och mina egenheter 😉

Till sist,  ni har väl inte glömt att det var lutfiskens dag i fredags. Sånt måste man förstås fira.

0 Responses to “Det finns mycket att fira”



  1. Kommentera

Kommentera

